HusCompagniet

Det juridiske team

I rollen som Senior Legal Counsel – Governance Lead bliver du en del af HusCompagniets juridiske team, som i dag består af to advokater, herunder Juridisk Chef / General Counsel, Gro Andreasen, som du vil skulle rapportere til.

Det juridiske team fungerer bl.a. som HusCompagniets direktions- og bestyrelsessekretariat og rådgiver bestyrelsen, de nedsatte komitéer (nomination & remuneration/audit) og direktionen i HusCompagniet med en lang række forhold af både juridisk og forretningsmæssig karakter. Herudover er teamet juridisk rådgiver og sparringspartner for organisationen inden for en bred vifte af områder.

Det juridiske team i HusCompagniet løser blandt andet opgaver inden for corporate governance, faciliterer generalforsamlinger, bestyrelsesmøder og diverse komitémøder, og yder juridisk support vedrørende selskabs- og kapitalmarkedsretlige forhold mv. Herudover har det juridiske team en bred berøringsflade til HusCompagniets øvrige organisation og stakeholders i relation til andre juridiske spørgsmål, fx inden for kontrakter og compliance. Rollen som Senior Legal Counsel – Governance Lead i det juridiske team kræver et godt kendskab til corporate governance og selskabsret, og gerne også kapitalmarkedslovgivningen – det er desuden vigtigt, at du besidder en god forretnings- og organisatorisk forståelse.

Du vil arbejde fra HusCompagniets kontor i Virum, hvor ledelsen og de øvrige stabsfunktioner også sidder.

 

Ansvarsområder

Som Senior Legal Counsel – Governance Lead, vil dine primære arbejdsopgaver bl.a. bestå af følgende:

  • Yde generel juridisk rådgivning og sparring inden for corporate governance, herunder udarbejdelse og opdatering af årshjul og politikker, forberedelse af bestyrelsesmøder og generalforsamlinger, samt anden bistand med bestyrelses- og direktionsbetjening, mv.
  • Supportere og rådgive HusCompagniet’s ledelse i forhold til forskellige beslutningsprocesser/kritiske corporate governance forhold, og sikre, at passende processer, herunder i relation til opfølgning fra organisationen og relevant rapportering til ledelsen implementeres som en del af hele beslutningsprocessen.
  • Supportere og rådgive HusCompagniets forskellige komitéer, som spiller en væsentlig rolle i at informere og forberede bestyrelsens beslutningstagning inden for en bred vifte af forretningskritiske områder.
  • Ansvar for selskabsretlig housekeeping samt generel rådgivning og support inden for den selskabsretlige og kapitalmarkedsretlige regulering, fx vedr. intern viden, investor relations aktiviteter, og generelle selskabsretlige problemstillinger, mv.
  • Diverse løbende juridisk support og ad-hoc opgaver, fx i forbindelse med complianceprojekter (bl.a. inden for GDPR, IT-security og business conduct), herunder koordinering med eksterne rådgivere, intern undervisning og / eller bistand med udrulning og implementering af diverse compliancerelaterede politikker og retningslinjer, mv. i samarbejde med andre dele af organisationen.

 

Rapportering og titel

Rapportering til: Juridisk Chef / General Counsel, Gro Andreasen

Titel: Senior Legal Counsel – Governance Lead

 

Ideelle kompetencer

Uddannelse: Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur.

Praktisk erfaring: Du har minimum 5 års erhvervserfaring (men også gerne mere) som jurist / advokat / erhvervsjuridisk rådgiver på et større advokatkontor, en børsnoteret virksomhed eller et direktionssekretariat eller en tilsvarende funktion i en anden privat virksomhed.

Juridisk specialisering: Du har praktisk erfaring med corporate governance og selskabsret (gerne fra en børsnoteret virksomhed). Det vil herudover være en fordel hvis du har erfaring med bestyrelses- og/eller direktionsbetjening (corporate governance, forberedelse og gennemførelse af bestyrelsesmøder etc.), samt med dele af den kapitalmarkedsretlige lovgivning. Erfaring med udvikling og implementering af projekter af compliancemæssig karakter er også en fordel.

Sproglige færdigheder: Du har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner på dansk og engelsk, og du er i stand til at formidle komplekse emner på en præcis og let forståelig måde.

 

Personlige kompetencer

Ansvars- og kvalitetsbevidst: Du tager ansvar for og prioriterer dine opgaver på egen hånd og løser og afslutter dine opgaver til tiden. Du har en høj grad af professionel og personlig integritet, og du sætter derfor en ære i at levere kvalitet.

Samarbejdsrelationer: Du er god til at samarbejde og skabe relationer på tværs af en organisation. Som person er du engageret og serviceminded. Du har et godt humør og en veludviklet situationsfornemmelse, som gør det let at samarbejde på alle niveauer i en organisation, herunder på direktions- og bestyrelsesniveau.

Arbejdsstil: Du er struktureret og detaljeorienteret i din arbejdsstil, og du forstår vigtigheden af at være grundig og effektiv. Du er god til at planlægge og bevare overblikket i en hverdag, hvor opgaverne til tider er uforudsigelige og ofte udfordrende og varierende.

Samarbejde: Du er vant til at arbejde selvstændigt, samtidig med at du anerkender værdien af at være en stærk teamplayer, der er klar til at hjælpe, hvor det er nødvendigt. Samtidig kan du indgå i forskellige sociale relationer og trives i et storrumskontor.

 

Ansættelsesvilkår

HusCompagniet er en dynamisk og innovativ arbejdsplads, hvor der lægges stor vægt på medarbejdertrivsel og faglig udvikling. Som en af Danmarks førende udbydere af enfamiliehuse, rækkehuse og dobbelthuse, tilbyder HusCompagniet et professionelt arbejdsmiljø med fokus på kvalitet, samarbejde og kundetilfredshed.

Som en del af HusCompagniet kan du forvente at være en del af et dedikeret team, der er passioneret omkring at skabe de bedste boligløsninger for kunderne. Med en flad organisationsstruktur og en uformel omgangstone, er HusCompagniet en arbejdsplads, der fremmer samarbejde, innovation og personlig udvikling.

HusCompagniet tilbyder en høj grad af fleksibilitet i forhold til dine arbejdsopgavers udførelse og indhold, mulighed for hjemmearbejdsdage og en attraktiv lønpakke.

 

Om HusCompagniet

HusCompagniet bygger huse på et fundament af 50 års erfaring og indsigt, og er Nordens største husbygger. Siden 1972 har HusCompagniet specialiseret sig i at designe og opføre enfamiliehuse, rækkehuse og dobbelthuse til både private forbrugere og professionelle ejendomsudviklere og investorer. Historien bag navnet begyndte den 1. september 2010, hvor de to store husbyggerfirmaer, Interbyg og FM-Søkjær, blev slået sammen under navnet HusCompagniet.

Rækkehuse og dobbelthuse har været en del af porteføljen fra begyndelsen, og i 2020 blev HusCompagniets B2B afdeling med fokus på totalentrepriser til professionelle ejendomsudviklere og investorer etableret. HusCompagniets B2B aktiviteter understøttes af koncernens fabrik i Esbjerg, HusCompagniet Production, som producerer og leverer tagkassetter og vægelementer med træ som kernekomponent. HusCompagniet er med brandet VårgårdaHus også til stede i Sverige, hvor koncernen producerer og leverer præfabrikerede træelementhuse.

HusCompagniet har kontorer med showrooms, udstillingsbyer og udstillingshuse i hele Danmark og i Sverige suppleret med online salg via den digitale platform ”HusOnline”. Lokal forankring er gennemgående vigtigt for HusCompagniet, og deres asset-light driftsmodel betyder, at deres byggerier opføres af lokale underentreprenører on-site.  HusCompagniets medarbejder dækker alle faglige kompetencer, der skal til for at realisere et byggeri, og de har således dygtige byggerådgivere, projektudviklere, arkitekter, bygningskonstruktører, ingeniører, energi- og LCA-specialister samt byggeledere m.m. in-house.

HusCompagniet har siden november 2020 været børsnoteret på Nasdaq Copenhagen, og har i dag mere end 400 medarbejdere, som hver dag arbejder dedikeret for at opretholde industriens førende kundetilfredshedsniveau og sikre, at HusCompagniet hele tiden udvikler sig i takt med den verden, vi befinder os i.  

HusCompagniets ambition på tværs af koncernen er altid at levere kvalitet, innovative løsninger og finansiel tryghed for deres kunder.

 

Kontakt og ansøgning

Hvis du genkender den profil, vi leder efter, og finder denne mulighed attraktiv, så ansøg her og vedlæg et CV og anden relevant dokumentation eller kontakt Mikkel Falkenberg på tel: +45 29993065 eller Camilla Krogh på tel: +45 51261264 fra RESOLVA for at høre mere om stillingen.